Volume 4 – Número 3 – 2024
ISSN : 2763-8111
OS PALOP FRENTE A ATUAL CRISE SISTÊMICA: ENTRE A RESILIÊNCIA, AS VULNERABILIDADES E AS POTENCIALIDADES
The PALOP faces the current systemic crisis: between resilience, vulnerabilities and capabilities
Kamilla Raquel Rizzi
EDUCAÇÃO NAS ZONAS LIBERTADAS: IMPACTOS E CONSISTÊNCIAS PARA INDEPENDÊNCIA DA GUINÉ-BISSAU ENTRE 1965 E 1973
Education in the liberated zones: impacts and consistencies for Guinea-Bissau’s independence between 1965 and 1973
Sabino Tobana Intanquê
O PROCESSO DE INDEPENDÊNCIA DOS PALOP: UMA ANÁLISE DA INDEPENDÊNCIA DE MOÇAMBIQUE E SUA TRAJETÓRIA
The PALOP independence process: an analysis of Mozambique’s independence and its trajectory
Amanda Silva Rêgo
POLÍTICAS PÚBLICAS EDUCACIONAIS EM MOÇAMBIQUE NOS PRIMEIROS ANOS DA INDEPENDÊNCIA (1975-1981)
Public education policies in Mozambique in the early years of independence (1975-1981)
Sabino Tobana Intanquê e Carlos Subuhana
PRAGMATISMO EM POLÍTICA EXTERNA: A INDEPENDÊNCIA DE ANGOLA E RELAÇÕES BILATERAIS COM O BRASIL (1960-2000)
Pragmatism in Foreign Affairs: The Angolan Independence and Bilateral Relations with Brazil (1960-2000)
Delmo de Oliveira Torres Arguelhes

