Graduate Students

Master’s Degree:

Simone Silveira da Silva
She graduated in Pedagogy from the ‘Federal University of Pelotas (UFPel)’ (2018). He acts voluntarily in research activities with the “Grupo de Estudos sobre Aquisição da Linguagem Escrita (GEALE)“, developing works with emphasis on the acquisition of written language and literacy. She develops voluntary activity with the extension project: “Understanding oneself, the other and the society in which we live: for a work of integrity, values, experiences and educational assistance in the care of children at the ‘Nossa Senhora da Conceição Institute'”.

Currículo Lattes

Diego Domingos Goulart
Currently, he is a graduate student, doing a Master’s degree in Education (FaE/UFPel) and a Specialization in Verbal-Visual Languages ​​and their Technologies (IFSul – Pelotas), as well as graduating in Pedagogy (Federal University of Pelotas – UFPel). He is a Specialist in Education (UFPel/2018) and he has a Degree in Languages (Portuguese) at UFPel (2015), in addition to having full training in the “Curso Normal” with qualification in the Early Years and Early Childhood Education by the ‘State Institute of Education Assis Brasil’ (2010). He was a Teacher of the Early Years and Special Education in the public school system (Prefeitura de Canguçu/2018), as well as a Teacher Trainer in Distance Education in the ‘Pro-Employee Program’ (IFSul/Campus Pelotas/2018). From 2012 to 2017 he was a volunteer teacher of Portuguese Language in the extension Project “Desafio pré-vestibular (UFPel)“, with an emphasis on textual genres and argumentative dissertation focused on ENEM. He was a scholarship holder of Syntax and Grammatical Studies, between 2013 and 2015, at the “Center for Letters and Communication (CLC/UFPel)”.
Currículo Lattes

 

Doctoral Degree:

Danieli Dias da Silva

Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Pelotas. Mestre em Educação e Tecnologia pelo Instituto Federal Sul-Rio-Grandense (2018). Especialista em Metodologias do Ensino de Línguas e Literatura pela Universidade Federal do Pampa (2014). Graduada em Licenciatura em Pedagogia pela Universidade Federal do Pampa – Campus Jaguarão (2013). Professora de anos iniciais no município do Capão do Leão/RS. Tem interesse pela área de aquisição de linguagem, consciência fonológica, processos de alfabetização e formação de professores.
Currículo Lattes

Luciana Patricia Schumacher Eidelwein
Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Pelotas. Graduanda em Letras/Português pela Universidade Federal de Pelotas. Mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Maria (2016). Possui especialização em Mídias na Educação pela Universidade Federal do Rio Grande (2014). Graduada em Licenciatura Pedagogia pela Universidade Federal de Santa Maria (2012). Atuou como tutora a distância da Universidade Federal de Santa Maria no período de 2013 a 2015. 
Currículo Lattes

Tamires Pereira Duarte Goulart
Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Pelotas. Mestre em Linguística Aplicada pela Universidade Católica de Pelotas (2015). Graduada em Letras – Português/ Inglês pela UCPel (2013). Normalista com habilitação em Séries Iniciais e Educação Infantil. Atualmente, atua como professora da rede básica de ensino no município de Canguçu e é tutora UAB do Curso de Graduação em Espanhol da UFPel. Tem interesse pela área de aquisição da linguagem, especialmente pela aquisição da fonologia e da morfologia das línguas falada e escrita e por pesquisas interdisciplinares na área da educação, que contemplem letramento, alfabetização e aquisição do sistema de escrita.
Currículo Lattes